Un ferido en Urxencias


Que é a homeopatía? Que é o efecto placebo? En que consiste o método do dobre cego? Cal é a situación da homeopatía en España? E noutros paises europeos?

Para saber máis:  “Que é a homeopatía“,  “Unha ollada histórica á medicina máxica, científica e homeopática” , Laboratorios Boiron (a maior empresa adicada á venta de productos homeopáticos),

Esta entrada foi publicada en 8. Pseudociencia e etiquetada , , , . Garda o enlace permanente.

46 Responses to Un ferido en Urxencias

  1. laura montes di:

    O vídeo reflexa perfectamente o que é a homeopatía, e ademáis mostra a maneira máis cómica de ver o asunto…

    Con respecto ao estado da Homeopatía coma ciencia no noso país, a Organización Médica Colexial de España aprobouna como medicina “real” en 2009, en principio para evitar que médicos sen cualificación nin coñecementos a levasen a cabo de maneira indiscriminada poñendo en peligro a vida da xente. (De alí que se estudie coma carrera na Universidade…)

    E falando dos estudios polo método do “dobre cego”, relacionados cos placebos, déixovos un breve resumo acerca da súa definición e o seu uso, que se entende moi ben:
    http://healthlibrary.epnet.com/GetContent.aspx?token=0d429707-b7e1-4147-9947-abca6797a602&chunkiid=125128

  2. alicia lopez di:

    A verdade é que me gustou o video, calquera que o vise entendería perfectamente de que trata a homeopatía.

    Penso que non fan falta moitas palabras para explicar que é o efecto placebo: un paciente experimenta unha mellora na súa doenza grazas a unha cura que non tiña que ver nada coa curación da mesma doenza. Por exemplo: dóeche a cabeza -> toma pan. É esaxerado pero se o paciente cre na palabra da persoa que llo está a dicir (ben porque ten estudos, ou moitas matrículas) deixará de doerlle a cabeza.

    Creo que a definición de placebo está clara, pero se non, a wikipedia sempre o explica todo: http://es.wikipedia.org/wiki/Efecto_placebo

  3. anton perez di:

    Pero é que ata eles mesmos se están contradicindo. Pon no terceiro link do artigo que non está demostrado cientificamente, pero que funciona.
    No tocante ao efecto placebo, é probable que che poida curar un catarro, pero o video amosa que hai enfermidades que so se poden tratar con métodos tradicionais e que o resto son unha parvada.

  4. marta rodriguez di:

    O primeiro enlace deixa claro o que é a homeopatía.

    O efecto placebo é o fenómeno polo cal os síntomas dunha doenza poden mellorar cunha “falsa” terapia; cando o doente cre que vai tomar un medicamento, o seu cerebro activa unha rexión (núcleo accumbens) que segrega dopamina, provocando o alivio da dor.
    Dito efecto só é efectivo cando os doentes descoñecen que están tomando placebo.

    Déixovos o enlace dun video moi interesante de Discovery channel, que explica perfectamente o que é o efecto placebo e mostra algúns experimentos: http://www.dailymotion.com/video/x73lbv_efecto-placebo_school

    En canto a situación da homeopatía en España, aínda que mellorou bastante, está en perigo porque os medicamentos homeopáticos carecen de regulación e son comercializados ilegalmente.
    Déixovos un enlace onde fala da situación nos diferentes países de Europa: http://www.medspain.com/n5_jun99/homeopatia.htm

  5. lizeth viancha di:

    Un exemplo claro que creo que todos coñecemos de homeopatía é o método de cura dalgunha enfermidades que se facía en tempos pasados chamado Sangría (ou polo menos é como eu o recoñezo).

    O efecto placebo é unha mellora que sinte unha persoa enferma ou con algunha doenza ao ser, dalgunha maneira, “enganada” cunha “cura” que resulta non ser tal. É un aspecto do cerebro e do poder da mente que cada vez me asombra máis.

    Penso, e vexo, que en España ten moita importancia xa que como di o primeiro enlace que nos pos, Adela, estase creando unha Cátedra de Homeomatía en Zaragoza, algo incríbel xa que non se invirte este esforzo en investigacións científicas con máis importancia e si a unha rama da pseudociencia.

    Deixovos un enlace para informarvos do que é a Sangria:
    http://es.wikipedia.org/wiki/Sangr%C3%ADa_%28tratamiento_m%C3%A9dico%29

  6. Breixo di:

    Respecto a lo de la homeopatía estuve mirando en internet y existe una federación de homeopatía en España.
    No se que pensar de que exista una federación española de medicos homeópatas, no se ni si se podrian llamar médicos. Pero a mi me parece preocupante que estas pseudociencias esten en aumento.
    http://www.femh.org/pralb.htm
    Lo del método del doble ciego me parece bastante interesante, porque asi evitas caer en al confusión del efecto placebo.
    http://es.wikipedia.org/wiki/Doble_ciego

  7. victor martinez di:

    Marta, o problema é precisamente que os medicamentos homeopáticos véndense de forma perfectamente legal, xa que coa lexislación actual pódese vender calquera cousa como medicamento sen necesidade de ter acreditación como tal mediante un rigoroso estudo, o que lles da a empresas como Laboratorios Boiron carta blanca para facer o seu negocio.

    O vídeo eu xa o coñecía, e a verdade e que ten a súa graza.
    Sobre qué é a homeopatía, mellor que intentar explicalo, déixovos uns vídeos sobre o tema, que explican moi ben este tema e o do placebo. Neles tamén fálase de James Randi e o seu premio do millón de dólares. Está divido en cinco partes, esta é a primeira:

    http://www.youtube.com/watch?v=ODyqe4gz7qM&feature=player_embedded

  8. adriana jimenez di:

    A verdade é que a min o video gustoume moito e pareceume moi gracioso, xa que dalgunha maneira a homeopatía é coma un chiste, esas técnicas de curación milagrosa non son para nada creíbles.
    En canto a definición de homeopatía está bastante claro no video, poderíase dicir que é unha pseudociencia que trata as enfermidades sen empregar ingredientes químicos.
    O placebo definiríase como un método de “curación”, no que o paciente pensa que esta sendo medicado e en realidade o que lle están a facer é engañalo dándolle algo falso, pero o enfermo créeo totalmente, ata sinte mellora, pero en realidade é todo psicolóxico.
    Sobre o método do dobre ciego póñovos un enlace dun ensaio : http://maxizip.com/2010/10/que-es-un-ensayo-doble-ciego/
    Según o que busquei eu da homeopatía en España vin que está en moi mala situación xa que o Ministerio de Sanidad e Consumo está moi en contra dela e quere reducir e ata prohibir a venta dos medicamentos homeopáticos. E en canto a Europa, encontrei este enlace moi interante sobre a súa situación: http://balcas.com.co/cinac/index.php?option=com_content&task=view&id=34&Itemid=43

  9. aida rodriguez di:

    O video explica claramente en que consiste a homeopatía e aparte cunha forma moi cómica e fácil de entender.

    O efecto placebo consiste na melloría da saúde que ocorre polo mero feito de crer que o fármaco (ou as agullas cravadas) mellorarán a nosa saúde. O efecto placebo é dunha gran magnitude. Por exemplo, se a un paciente con asma dáslle un placebo durante unhas semanas (por exemplo unha pastilla de glicosa ou un inhalador que só ten auga), a súa función pulmonar mellorará até un 15%. E non falamos de ?sensación subxectiva de respirar mellor?. Non. Falamos da súa función pulmonar REAL, medida cun espirómetro (unha máquina que mide a velocidade coa que o aire entra e sae dos pulmóns). Se lle dás un tratamento realmente efectivo, a súa función pulmonar mellorará un 40%. Pero dese 40% o 15% (case a metade) será polo efecto placebo.

    Déixovos un enlace da Lexislación da Homeopatía en Europa:
    http://balcas.com.co/cinac/index.php?option=com_content&view=article&id=34:legislacion-de-la-homeopatia-en-europa&catid=13&Itemid=43

    Por último quero facer un apuntamento dos videos de Víctor, quero decir que son moi bos e faciles de entender así que vos animo a que os vexades con atención.

  10. marta rodriguez di:

    Victor, eu busquei información e foi o que atopei nesta páxina: http://www.otramedicina.com/2008/04/16/la-homeopatia-en-peligro-en-espana/
    Aínda así, gracias pola túa corrección.

  11. raquel blanco di:

    Vendo este video, creo que queda moi claro o significado de homeopatía. Unha forma cómica para darlle a entender ó resto da xente que estas curacións non son máis que una farsa.
    Vendo o video que puxo Victor no seu comentario, chamoume a atención o minuto 2:10 máis ou menos, no que di os dous principios básicos de homeopatía formulados no século XVIII. Se o primeiro principio da homeopatía di que para atopar una cura hai que buscar una substancia que cause os mesmos síntomas que un está sufrindo, quere dicir que alguén sofre dores de cabeza, dase uns cabezazos cada oito horas durante sete días e fora a dor?
    Basicamente, a homeopatía á miña forma de ver é darlle ós pacientes o que eles cren que lles vai curar ainda que non teña nada que ver coa medicina. Simplemente, o feito de pensar que o medico por ser unha persoa con estudos, lles pode curar, fai que se curen.

  12. Daniel Torrente Cabanas di:

    Un pouco máis arriba, no comentario número 7, o noso estimado compañeiro Víctor dicía que, a causa de lexislación vixente en materia de medicamentos no noso país, era sinxelo para as compañías homeópatas vender os seus productos. Ignorante atrevemento o teu; quizáis deberías botar un vistazo ás nosas leis sanitarias para cambiar a túa idea.
    A homeopatía é unha pseudociencia coa cal estoy totalmente en desacordo, pois é unha sarta de parvadas (por certo, deixade todos de poñer que queda moi claro o que é a homeopatía grazas a este vídeo porque non; a non ser que tiverades un amplo coñecemento da materia pouco explica do que realmente cren os homeópatas), aínda así é útil para calquera persoa que sofra do transtorno da somatización ou que teña calquera transtorno somatomorfo, xunto con calquera tipo de placebo.

  13. david rosero di:

    A Homeopatía, agora nestes tempos que corren ademais de ser un tipo de tratamento curioso, en maioría de cousas funcionan xa que o paciente nota síntomas de alivio, pero se a homeopatía avanza demasiado pode abarcar xa moitos tratamentos e xa nun caso extremo podería ocorrer o que pasa neste vídeo e por tanto non tardaremos en ver como médicos en urxencias traten aos pacientes desta maneira.
    Aínda que tamén mirando en épocas antigas este tipo de tratamentos xa se facían cando non se tiñan coñecementos fiables do corpo humano e pois na maioría de casos a xente morría ou se salvaba de milagre

  14. laura garcia rueda di:

    Empezaría o meu comentario dicindo que o vídeo está moi ben, non só porque mostra moi ben o que son as pseudociencias aplicadas na mediciña senón que as ridiculiza.
    Respondendo ás túas preguntas:

    1)Que é a homeopatía? É unha pseudociencia de mediciña alternativa, caracterizada polo uso de remedios carentes de ingredientes químicamente activos e premisas, como a memoria de auga, sen ningunha base experimental ni científica.
    Buscando en internet sobre a homeopatía topeime cunha páxina cun comentario dun médico y psicólogo chamado Roberto Alvarado Aguirre.
    http://www.geosalud.com/medicinanatural/mariposa.htm
    Non só fala da homeopatía, se nón que a relaciona co “efecto mariposa” que é El “efecto mariposa”.
    2) Sobre o efecto placebo moito novo non teño que dicir, xa que básicamente os meus compañeiros contestaron esa pregunta perfectamente. Podría describila como una maneira de “curar” algunha doencia tanto física como psíquica (sea do tipo que sea) nunha persona a través de algo que non a curaría. Nesta páxina temos moita información sobre os efectos placebos:
    http://www.grupoelron.org/quees/efectoplacebo.htm
    Un bó exemplo do efecto placebo é o relato que aparece na novela de Stephen King “IT”, na que unha nai obsesionaba ao seu fillo coa idea de que él padecía asma. O neno cre que ten os síntimos aínda que non os ten. O farmaceutico que sabe que non ten asma dalle un preparado de auga con menta. Cando o neno o toma, desaparécenlle os síntomas, polo tanto, cree que o medicamento está a funcionar. Todo iso ocorre sabendo que o neno non padece a enfermidade, e tamén que “o medicamento” non é real.
    3)O método de doble ciego é unha herramienta do método científico que se usa para prevenir que os resultados de unha investigación poidan estar influidos polo efecto placebo o polo sesgo do observador. O método de doble cego paréce unha moi boa idea, xa que nos axuda a verificar cando nos encontramos ou non nun efecto placebo.
    4) Sobre a homopatía en España. Hay moitos centros e organización que se adican a isto, como por exemplo, como comentaou o noso compañeiro Breixo hai una federación de homeopatía en España. Pero buscando máis pola internet encontrei otra:
    AMEHB –> Asociación Médica Española de Homeopatía e Bioterapia. Aquí tedes o enlace á páxina oficial deste organismo:
    http://www.amehb.com/
    Encontrei un articulo de “El país” de abril este ano, que leva por título: “España lleva 18 años sin aprobar productos homeopáticos”:
    http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Espana/lleva/anos/aprobar/productos/homeopaticos/elpepusoc/20100426elpepusoc_6/Tes
    Xunto a él vai otro artículo de marzo deste ano falando da homeopatía, o que é, os seus efectos, e se é ou non unha ciencia:
    http://www.elpais.com/articulo/sociedad/homeopatia/quimera/ciencia/elpepusoc/20100306elpepisoc_1/Tes
    Para responder á pregunta da situación en España en relación coa homeopatía, salientaria esta frase dita no último artigo mencionado:
    “En España se calcula que 3.000 médicos de atención primaria, 2.000 pediatras y 4.600 facultativos de otras especialidades prescriben medicamentos homeopáticos”.
    Polo que diría que en España moitos médicos están dacordo coa homeopatía, solo que non sae a luz tanto como médicos que están deacordo, é dicir, que solo unha mínima parte dos médicos que o aceptan o din a todos os médios e o recoñecen. Os outros que están totalmente deacordo prefiren non dicir nada e seguir practicándola no anonimáto.

  15. joel taibo di:

    A homeopatía é unha pseudociencia dunha mediciña alternativa que consiste en dar os doentes cousas que carecen de química e que non necesitan, realmente esta pseudociencia da significado a frase “e peor o remedio ca enfermidade´´.
    Con respecto o efecto placebo e unha maneira psicolóxica de convencer a alguén de algo mediante un obxeto moi bo ou incluso milagroso cando non é otra cousa que un obxecto normal.
    Parece ser que en españa hai unha federación de medicos homeópatas fundada xa no 1991.
    con respecto a maior empresa de homeopatia non a encontrei, pero encontrei outra que se chama Boiron

  16. andrei lee di:

    Con respecto a la homeopatía no resto de Europa está bastante aceptado xa que en Alemania, cuna da homeopatía, ensínase tanto en centros privados como en universidades igual que en Bélxica, Italia, Holanda, Inglaterra…
    En este ultimo existen investigadores de moi alto nivel, os centros contan con subvencion estatal e hai cinco hospitales homeopáticos que forman parte do sistema hospitalario xeral.En Suecia se permita su práctica, pero os médicos que queran exercela deben renunciar ao seu título como doctor.En Austria o sistema sanitario reembolsa o importe dos tratamientos homeopáticos ós seus consumidores.
    En países como Portugal, Noruega e Finlandia aínda non chegaron a despegar do todo pero está en proceso, en Finlandia fundouse hai uns anos a primeira escola que o ensina e en Noruega aínda que non despegou do todo xa existen varias escuelas de enseñanza que comprenden cursos de formación cunha duración que varía dos 3 a 5 anos.

  17. victor martinez di:

    Marta, témome que a páxina da que sacaste a información e pro-homeopatía, o cal fai dudar da súa veracidade.

    Daniel, ¿a que te refires ó dicir “ignorante atrevimento o teu”? Podo estar equivocado, pero eu tiña a idea de que que o único motivo polo que algún medicamento poda ser retirado do mercado é que se demostre que é perxudicial, repito, tal vez esté mal informado.

  18. Soledad Muiño di:

    En primeiro lugar, teño que dicir que non puiden acceder a miña conta e polo tanto expoño o meu comentario da seguinte maneira.

    Pareceume moi interesante o artigo xa nomeado por unha compañeira pero ao que volvo a facer referencia:
    http://www.elpais.com/articulo/sociedad/homeopatia/quimera/ciencia/elpepusoc/20100306elpepisoc_1/Tes

    No que a contraposición de opinión xera un forte debate e no que me chama moito a atención que países tan representativos coma Reino Unido, Francia e Alemania financien a homeopatía.
    Tamén paréceme digno de mención as declaracións de “médicos homeopatas” por exemplo, Antonio Marqués na que declara que: “O importante é que cure, como o consigue a sustancia é secundario”.
    Opino que non necesariamente porque un paciente que presentara unha melloría frente a un malestar ou a unha enfermidade ao consumir “medicamentos homeopáticos” puidera atribuírselle a ditos medicamentos dita mellora, xa que non se pode demostrar que fose grazas a o que tomou.
    Polo tanto consideraría imprescindible saber como consigue tal feito o “medicamento” para así atribuirlle os méritos da curación.

  19. roberto fernandez di:

    A homepatia e un pseudociencia que carece de base empirica nin metodos efectivos polo literalmente a min pareme un timo.
    en canto os placebos son remedios que se dan dando a creer que son efectivos como solucion a enfermidade pero o unico que fan e enganar o subsconsciente facendo desaparecer a afeccion que se padecia supostamente para o cal e beneficioso o metodo de doble cego, e en canto a situacion da homeopatia a nivel europeo esta bastante aceptada tendo incluso financiacion por parte do esta, incluso aqui dispoñemos dunha asociacion de dita pseudociencia o cal na miña opinion e unha autentica vergoña para o noso sistema sanitario que xa ten bastante co que hai

  20. Breixo di:

    Muchos hablais de la homeopatía sin tener opinión propioa creo… Mucha gente aqui se dedico a copiar y pegar básicamente.
    En el comentario de Lee él habla claramente a favor de la homeopatía pero no se si realmente comparte esta opinión y está a favor de la homeopatía.
    Me parece preocupante que muchos países de la UE apoyen als empresas de productos homeopáticos cuando su fiabilidad no está comprobada plenamente.
    Respecto a lo de que ”Lo importante es que cure y no como lo consigue” opino que nadie deberia pensar así porque si lo importante es que cure y no saber de que modo lo hace podríamso estar empeorando al situación a la larga, como ya ha pasado con medicamentos a lo largo de la historia.

  21. Daniel Torrente Cabanas di:

    Caro Víctor: A razón das miñas palabras foron porque según ti as compañías homeópatas aproveitas a lexislación vixente en materia medicinal para vender os seus produtos. Sen embargo a homeopatía caracterízase pelo uso de remedios carentes de química, sendo un medicamente un «conxunto de un o máis fármacos…» e un fármaco «toda sustancia química…» (sic).

  22. andrei lee di:

    Respecto ao que di Breixo estou en total desacordo xa que eu só exupuxen datos que encontrei na páxina que facilitou Marta no seu comentario, pode que sone un pouco a favor disto pero estou totalmente en contra, o que eu quería dicir era que paréceme impresionante o estado de aceptacion no que esta a homeopatía en Europa sobre todo en países como Alemania ou Inglaterra. E pareceme que sobraba totalmente o que di ao principio do comentario Breixo, para min da entender que é o único que ten idea disto… E sobre o do copiar e pegar xa non digo nada porque sobra totalmente e aqui nadie comentou sobre que él é o único que non comenta en galego e os demais temos que facelo…

  23. Breixo di:

    A lo mejor entendi mal, a mi solo me pareció que estabas a favor de la homeopatía, y no pretendo ser el único que sabe de esto porque lo que sé es lo que he leído en internet y seguramente sea mucho menos de lo que saben otra personas.
    Respecto a lo del grado de aceptación es preocupante, me parece realmente increible que se comercialice con esto, que se enseñe y que el estado lo subvencione.

  24. ivan garcia di:

    A mi o que maís me sorprende de todo é. como paises como Alemaña, Francia, Reino Unido, etc esta a subencionar estes tratamentos?
    Para min isto é inexplicable.
    Nun articulo que lin sobre a homeopatia que aparece no Pais (http://www.elpais.com/articulo/sociedad/homeopatia/quimera/ciencia/elpepusoc/20100306elpepisoc_1/Tes) di o seguinte:
    “Los partidarios admiten que aún no se ha demostrado la forma de curación”. Me parece pouco intelixente que alguén defenda algo cando nin se quera se sabe se é seguro o que defende.
    Pero parece moito mais grave o que pon unhas lineas mais para baixo.
    “Hace 20 años que me dedico a la homeopatía. Soy licenciada en Medicina y no paro de ampliar mis conocimientos en este campo. ¿Usted cree que si no tuviera evidencias y pruebas de su eficacia me habría pasado dos décadas ejerciéndola? Por Dios, soy médico, no una bruja con mis bolitas”
    Para min isto mostra un problema grave, que a homeopatia recibe apoio de xente como o que di este comentario, que imparte clases na universidade de Barcelona sobre a homeopatia.
    Con todo isto, o que quero decir e que non podemos deixarnos enganar por este tipo de ciencia que nos intentan vender.

  25. jorge suarez di:

    O video explica moi ben o que é a homeopatía e dunha maneira moi divertida.
    A homeopatía é unha pseudociencia de medicina alternativa que se caracteriza por usar remedios que non estan probados e sin unha base científica.

    O efecto placebo é un fenomeno polo que os sintomas dunha persoa melloran ao darlle unha substancia que non vai ter efectos na sua enfermidade e producese pola estimulacion do nucleo accumbens que esta no cerebro.

    O metodo do dobre cego usase para previr que os resultados dunha investigacion poida estar influida polo efecto placebo.

    La situacion de la homeopatia en España esta cada vez peor como dijo Laura en su comentario
    http://www.otramedicina.com/2008/04/16/la-homeopatia-en-peligro-en-espana/

  26. Soledad Muiño di:

    A homeopatía ten uns principios que soan bastante a chiste. A súa idea de crear disolucións da substancia termina por facer que o producto final sexa pouco mais ca auga. Eso sí, auga moi cara. Ata que non se demostre o contrario, vender auga coma curación e mais ou menos o mesmo ca vender hume, polo cal este tipo de negocios deberían quedar fóra da Universidade, a maior distancia posible. Unha curación cuyo mecanismo de acción é o placebo non debería ser vendida coma un remedio para a enfermidade. Do contrario estaríase formando a expertos en saberes que, moi diluidos moi diluidos, rematarían por ser equivalentes a expertos en nada.
    ( Fonte: http://tufisio.net/homeopatia-catedra-en-nada.html )

    – Respecto ao vídeo:
    Este vídeo amósanos dunha maneira cómica , as falacias nas que se basa a homeopatía. E aquí atopei un artigo dunha páxina que fai referencia a un libro: “La homeopatía ¡vaya timo!”, do médico Víctor-Javier Sanz, que critíca a homeopatía. A autora do artigo destaca 10 chistes, inspirados no propio libro, acerca de dita pseudociencia e dos seus métodos de “curación”.
    http://www.fogonazos.es/2010/06/los-diez-mejores-chistes-de-la.html

    Copio un dos “chistes” :
    Bébete un lago. No contento con sus primeros homeochistes, Hahnemann se puso aún más creativo y estableció el principio según el cual al enfermo hay que suministrarle dosis infinitesimales de la misma sustancia que le hizo enfermar. Trasladado a la práctica, los homeópatas siguen realizando disoluciones que dejan el número de Avogadro en pañales hasta el punto de que ni los más sofisticados análisis logran encontrar una sola molécula de la sustancia original que se empezó a mezclar. Como dice el gran Randi, un producto homeopático típico (8CH) es como echar una aspirina al lago Tahoe, agitarlo todo y esperar unos años a que la mezcla sea homogénea. Una disolución 12CH equivale al contenido de una gota vertida sobre todos los océanos del planeta y un preparado 30CH es como una gota en una esfera de líquido con el radio del sistema solar. Y cuando más diluido, más potente es el remedio. Como para que te duela la cabeza.

    1)Outro enlace para comprender mellor este texto, que fala sobre o número de Avogadro ea súa relación para “desarmar” a homeopatía:
    http://barzana.terapad.com/index.cfm?fa=contentGeneric.ivrtcfmwejpnarhz&pageId=29148
    2)O texto tamén fai referencia a James Randi, do que deixo este enlace, dunha conferencia súa moi interesante:
    http://www.fogonazos.es/2010/06/randi-recuerden-cualquiera-puede.html

    3)Neste enlace atópase un comic, que intenta explicarnos de maneira gráfica en qué consiste dita “pseudociencia”.
    http://perarduaadastra.eu/2010/07/homeopatia-un-comic-de-darryl-cunningham/

  27. alfredo di:

    El video en mi opinion refleja lo que es en verdad la homeopatía.

    He encontrado una pagina web en la que ofrecen cursos de homeopatia.

    http://instituthomeopatic.com/inicio.html

    Me llama la atención estas frases:
    “Si conseguimos que los practicantes de la homeopatía realicen curaciones en las cuales la medicina alopática es incapaz de llegar, nuestro trabajo habrá sido bien hecho´´.

    La medicina alopática se refiere a la medicina convencional, viene del termino sufrimiento en latín.

    La verdad es que busqué en la pagina no he visto ninguna enfermedad que se marquen como objetivo solucionar.

    Otra de las frases que me llaman la atencion:
    “Pues la inquietud que nos mueve es el popularizar la homeopatía, como también lo fue para los primeros homeópatas maestros´´.

    Al leer esta frase no he podido evitar acordarme de las sectas, que enseñan a captar a mas gente para que se popularice, ambas tienen el mismo objetivo, ganar dinero a costa de gente disinformada e ignorante.

    Hasta he encontrado una cuadro en contra de la medicina convencional.
    http://es.wikipedia.org/wiki/Archivo:Beydeman_Gomeopatiya_vzir.jpg

    En el cuadro sale hasta el creador de la homeopatía Samuel Hahnemann.

  28. victor martinez di:

    Daniel, o problema é precisamente ese: os homeópatas aseguran que que os seus produtos son medicamentos e que funcionan como tal, pero non o acreditan. Eu o que quería dicir no meu primer comentario era que tampoco precisan de facelo para poder acceder o mercado.

    Vouvos deixar un enlace a un blogue de ciencia e divulgación (entre outras cousas) que recolle a conversación real entre o blogueiro e Gualberto Díaz, Director Médico de Laboratorios Boiron. O enlace leva a unha entrada que recolle un fragmento da conversación (no que fala disto da lexislación en tema de medicamentos) que se deu entre este dous señores nuns comentarios dese mesmo blogue. Se queredes ler a conversación enteira, son cinco partes, as dous primeiras están enlazadas nesa mesma entrada, as dous restantes podédelas encontrar se mirades na etiqueta “homeopatía”.

  29. Daniel Torrente Cabanas di:

    Un medicamento é un composto formado por fármacos, sendo un fármaco unha sustancia química purificada. A homeopatía caracterízase por utilizar remedios carentes de compostos químicos. Pillas? É unha cuestión de conceptos.

  30. victor martinez di:

    Daniel, e que non estamos a falar de que é un medicamento (que non te preocupes, que non se me ha de esquecer), estamos falando do problema que representa que os “remedios” homeopáticos véndanse nas farmacias como medicamentos (sen selo realmente, sexa por que non teñen química, sexa polo motivo que sexa).

    Non entendo a que ven tanta vehemencia ó afirmar que ” un medicamento é un composto formado por fármacos, sendo un fármaco unha sustancia química purificada “. Aquí ninguén discutiu iso, nin sequera un homeópata estaría en contra (a diferencia estaría en que un homeópata afirmaría que os seus remedios si teñen química, pola chamada memoria da auga, propiedade deste líquido que sabemos que non existe, está todo explicado no vídeo que puxen na miña primeira mensaxe nesta entrada).

  31. carolina rodriguez di:

    A homeopatía ainda que non ten rigor científico, paréceme unha grata forma de darlles esperanzas de cura aos pacientes que non atopan solucións ás súas doenzas, xa que ,grazas ao efecto placebo, altera o cerebro dos doentes para atopar a solucion no seu propio organismo.Este é un proceso realmente extraordinario e extraño, e ainda que non é duradero dalles consuelo aos enfermos, que experimentan unha leve melloría.

    Na miña opinión,é bo que exista a homeopatía ,xa que ademáis prescinde do uso dos medicamentos que usados reiteradamente poden chegar a non ser asimilados polo organismo, e en casos excepcionais, hai persoas que o uso de certos medicamentos pode resultarlles dañino, pero penso que non debería elevarse a categoría de ciencia nin moito menos,xa que soamente é un pequeno engano o que leva a cabo todo este proceso.

  32. juanjo regaldie di:

    Eu,por outra parte,non quero crititar ó efecto placebo,senon decir que porqué esta mal este tratamento? eu non vexo que esté mal,cantas menos medicinas lle podamos meter o noso corpo eu penso que é moito mellor,se algunhas persoas, grazas o efecto placebo, podense curar, pois é mellor que non darlles un medicamento, non sei si me explico. O que quero decir é que antes de suministrar unha medicina a un paciente,primeiro podese pobrar a “enganar” o paciento facendoo creer que lle dimos algo para que cure, e que así mellore grazas as suas impresions de que lle está a facer efecto ese “medicamento”(que en realidade non ten ningunhas propiedades curativas)

  33. claudia valina di:

    En primeiro lugar, comentar que o video reflexa perfectamente a homeopatía como xa dixeron os meus compañeiros, ademais de indicar que alguns decicados a esta “menciña” ben saben o que estan a facer pero o diñeiro é por dicilo dalgunha maneira é fácil , digo esto xa que nos ultimos minutos do video pra min o comico secundario entra en razon dicindo que ca homeopatía non se poden curar enfermidades dunha forma ironica e con humor.
    Segun o efecto pracebo concordo algo con juanjo no comentario anterior.
    Hoxe en dia pra calquer molestia tomamos menciñas eu mesma, unha leve dor de cabeza = un ibuprofeno e no isntante parece que a dor baixou polo feito da menciña, o efecto pracebo esta en estudio e si grazas a el podemos substituir alguns farmacos e non acostumar o noso organismo vexo perfecto.
    Deixovos este enlance no que describe brevemente a situación da homeopatía en españa e que tamen ten enlances a outros tipos de metodos xa nombrados engativamente por Carl Sagan no seu libro el mundo y sus demonios.
    http://www.otramedicina.com/2008/04/16/la-homeopatia-en-peligro-en-espana/

  34. lizeth viancha di:

    Eu estou en desacordo cos comentarios de Claudia e Juanjo xa que aínda que o efecto placebo fai nalgúns casos este desaparecerá e en enfermidades máis graves coma o SIDA ou o Cancro fará moito dano ó paciente xa que este cre que o “medicamento” que esta a inxerir faille efecto pero se continúa con el a enfermidade vai progresar e causarlle máis danos ou incluso a morte.

    Penso que se a homeopatía segue viva é polo tipo de comentarios anteriores ou enlaces que hai na rede coma o que puxeron Laura, Claudia e Marta (porque son os mesmos) e tamén polo diñeiro que obteñen enganando a xente. Déixovos:

    – Un enlace donde se fala da homeopatía trala espectación que causou a creación da cátedra na Universidade da que fala Adela nos enlaces que puxo na noticia:
    http://www.heraldo.es/noticias/aragon/homeopatia_quimera_realidad.html

    – Un enlace donde se fala da distinción entre produtos pseudocientíficos:
    http://papaesceptico.com/medicina-alternativa/como-identificar-productos-pseudocientificos-milagrosos-y-quakerias-que-no-funcionan/

    – Un artúculo do xornal “EL MUNDO” no que se trata o tema desde un punto de vista non curativo senón de capricho:
    http://www.elmundo.es/blogs/elmundo/desde_el_mas_alla/2010/05/31/dejar-la-homeopatia-es-facil.html

    Sinto deixar tantos pero como vexo que poucos se pouxeron sobre a realidade de esta práctica véxome na obriga de facelo para aportar máis datos e como ben di o segundo enlace: “Si la “Medicina Alternativa” fuera Medicina, dejaría de llamarse ALTERNATIVA. ¡TEN CUIDADO, ES TU SALUD PRINCIPALMENTE Y TU DINERO TAMBIÉN!”.

  35. alexandra di:

    A min todo o relacionado ca homeopatia pareceme unha estupidez,sobre todo que exista o seu estudo na universidade, como é o exemplo da universidade de Zaragoza, parece unha varvaridade. Sobre os “medicamentos” homeopatas, por chamalos dunha forma, non deberian chamarse medicamentos xa que so é auga e deberian dicir a verdade, que só ten auga, porque nos alimentos se non pon os ingredientes ou os que pon son falsos tes o dereito a denunciar, e porque nos “medicamentos” homeopaticos din a mentira e son legais? Con respecto o que é o efecto placebo xa o diciron os meus compañeiros,pero vou repetilo, cando che dan un medicamento falso, pero ti pensas que é verdadeiro, empezas a pensar que vas curar con ese medicamento, pero en realidade curas porque o pensar que vas curar animaste e curas, pero isto non pode pasar con todas as enfermidades, como por exemplo o cancer ou o SIDA.

  36. sabela rey di:

    A homeopatía paréceme un chiste, literalmente, e que algo así goce de certo “prestixio”, éxito e ata unha carreira universitaria é o colmo dos colmos.
    O vídeo gustoume, creo que reflexa moi ben o dito, que a homeopatía é un chiste, pero si que creo que non explica moi ben o que implica e que hai que velo con certo coñecemento de causa, ou senón buscar a información despois porque non creo que no caso de non sabelo fóra quedar claro. Mais gustoume moito.
    Respecto á situación de homeopatía en Europa atopei este interesante enlace: http://www.medspain.com/n5_jun99/homeopatia.htm
    O efecto placebo resúltame moi interesante, porque é a simple crenza de poder conseguir algo a que fai que o consigas, non sei se me explico; en calquera caso fascíname.

  37. Gabriela López di:

    Considerar a homeopatia una rama da medicina ou non é algo que da lugar a debate dende o seu nacemento.
    Eu creo que é unha farsa moitas veces acompañada da ignoracia, e por iso pareceme increible que nas universidades como na de Zaragoza tomaselle en conta como algo digno de estudo, e va en aumento, non é unha broma ni creo que sexa algo pasaxeiro, creo que co paso do tempo esto ira crecendo mais e mais.. xa que a xente moitas veces cando ten un problema de saude acude a estos tipos de “curaciones” como si fose mais eficaz ca medina convencional, xa sexa por non estar ven informados o dexarse engañar por esta nova “medicina” alternativa

  38. judit pousada di:

    Eu penso que solo existe unha medicina e é coa que podemos curar enfermidades e seguir avanzando con boas investigacións. Esta “medicina alternativa” o único que é un engano e unha farsa que xoga coa confianza e ignorancia da xente. Cando alguén necesita axuda e sinte moita dor agarrase ao primeiro que ve que lle pode axudar e esta xente vende este tipo de medicina como algo milagroso que vai facerlles levar unha moi boa calidade de vida e mesmo vai curar enfermidades tan graves coma o cancer. Deberiamos fiarnos soamente da medicina que esta demostrada que é fiable e cura a millóns de persoas cada dia.

  39. dante varela di:

    Estas medicinas alternativas non son unha mentira absoluta, xa que a moitas persoas sentense mellor con este tipo de medicacions, en realidade non terian porque ter ningunha mellora pero o cerebro ao pensar que lles podra curar alivia esa dor.
    Non por iso se deberia de incrementar o uso de estos metodos, pero poderiamos telos en conta para asi poder mellorar a medicina que xa temos.

  40. claudia valina di:

    Queria responder o comentario de Lizeth disculpando a tardanza.
    Lizeth cando dis: Penso que se a homeopatía segue viva é polo tipo de comentarios anteriores.. Crees que eu no meu comentario apoio a homeopatia?
    Non, eu digo que nalguns casos o efecto pracebo pra min é apropiado, o efecto pracebo tamen e utilizado na menciña coma na menciña altertnativa da cal eu creo que non fixen ningun comentario positivo. Pero explicando o do efecto pracebo como xa dixen eu creo que abusamos das menciñas e hay xente que crea males ou cree que ten males polo feito de suministrarse antibioticos ou antidepresivos os cales o seu organismo esta afeito neses casos eu vexo apropiado ,non especifiquei que tamen foi meu error pero creo que sacastes o meu comentario de contexto comparado un dolor de cabeza ao sida e un ibuprofeno aos moitos medicametos que se necesitan para o tratamento do sida que o repecto tamen penso que ningun medico sabendo que unha vida necesita de dita menciña suprimila para ver como responde o organismo ou non?
    Con respecto o do enlance tes toda a razón.

  41. ana dominguez di:

    Estou de acordo con Dante cando di que as persoas se senten mellor con este tipo de medicacions xa que parece que non teñen dor.Eu penso que o melloramento que notan e spisicoloxico xa que estas curacions non teñen nada para calmar a dor ou quitar a inflamación.
    Como ven dixo Adela onte na clase estes tratamentos non se deberian de vender nas farmacias.

  42. María Iglesias di:

    Como moitos dos meus compañeiros xa comentaron este método paréceme bastance irracional e incoherente. A parte de mentir aos seus clientes, sabótanos, róballes e fan perder o seu tempo.
    E impresionante como a ambición do home chega a tales puntos como para crear isto. Vexo que xa non saben que facer para conseguir cartos, para ter xente na que mandar, para que os demáis (os que utilizan os fármacos homeopáticos) se sintan dependentes dese “médico” xa que supostamente sabe a “resposta” do seus problemas.
    Tamén moitos dos que emplean os “medicamentos” homeopáticos, ao mellor, chegan a un límite no que se volven “adictos” ou dependentes de todo iso.

  43. Carlos Puente di:

    Penso que as persoas moy enfermas son as que se agarran a calquer tipo de cura, sen pensar tan sequera en que consta o tratamento. O que peor me parece e que custen tanto sen dar tan sequera un alivio a dor e que os homeopatas deixen que os seus pacientes, as veces morran.

  44. lizeth viancha di:

    Hai un momento estaba mirando unha das entradas dos enlaces de páxinas que propón Adela no blogue e no de “amazing” atopei unha noticia na que se fala do que ten pensado facer a Universidade de Zaragoza nas súas instalacións xa que, aparte de defender a homeopatía, ofertanos a Hipnoterapia Astrológica. Déixovos o enlace para que vos informedes:
    http://amazings.es/2011/02/26/alerta-magufo-la-universidad-de-zaragoza-vuelve-a-hacer-el-ridiculo/

Deixa unha resposta